Agorafobia është një çrregullim ankthi i karakterizuar nga një frikë e fortë. Njerëzit me agorafobi shpesh kanë frikë nga pafuqia në situata në të cilat mund të zhvillohet ankthi i fortë, paniku apo sikleti dhe zakonisht nuk ndjehen rehat apo të sigurt në vende publike, sidomos në vendet që janë të mbushura me njerëz. Kjo frikë mund të shkaktojë që një person me agorafobi të dëshirojë të qëndrojë në shtëpi, brenda, gjatë gjithë kohës. Nëse ata largohen nga shtëpia, gjithmonë mund të kenë një person të veçantë që i shoqëron. Sipas Institutit Kombëtar të Shëndetit Mendor (NIMH), 1% e popullsisë së rritur në Shtetet e Bashkuara përjeton agorafobi në një vit të caktuar.

Si diagnostikohet agorafobia? Mjeku do të bëjë një diagnozë në bazë të shenjave dhe simptomave tuaja dhe gjithashtu mund të kryejë një test fizik ose të urdhërojë analiza të gjakut për të përjashtuar shkaqet e tjera të mundshme të simptomave tuaja.

Smiley face

Për t’u diagnostikuar me agorafobinë, ju duhet të përjetoni frikë të fortë, si:

• Përdorimi i transportit publik;

• Të jesh në hapësira të hapura, duke përfshirë parkingje, ura, dhe qendra tregtare;

• Të jesh në teatro dhe hapësira të tjera të mbyllura;

• Duke pritur në linjë ose duke qenë në një turmë;

• Të jesh jashtë shtëpisë tënde vetëm.

Cili është trajtimi për agorafobinë?

Sipas Instituteve Kombëtare të Shëndetit, trajtimi i hershëm i agorafobisë mund të parandalojë zhvillimin e çrregullimit. Agorafobia dhe çrregullime të tjera të ankthit trajtohen në përgjithësi me medikamente dhe psikoterapi, siç është terapia kognitive të sjelljes (CBT).

Kjo formë popullore e terapisë, e cila përdoret për një shumëllojshmëri të çrregullimeve psikologjike, i ndihmon njerëzit të identifikojnë, kuptojnë dhe ndryshojnë mendimet dhe sjelljet që kontribuojnë në gjendjen e tyre. Është menduar se kjo terapi mund të jetë më efektive në kosto në afat të gjatë dhe të tolerohet më mirë, sesa medikamentet. Ekspertët nganjëherë thonë se CBT mund të marrë 10 deri në 15 seanca terapie, por gjithashtu mund të zgjasë më shumë.

Një lloj CBT quhet terapia e ekspozimit. Terapia e ekspozimit përdoret shpesh për të trajtuar disa fobi. Ajo bën që gradualisht të ekspozohen në një situatë apo objekt të frikësuar, duke bërë që të ndihen më pak të frikësuar me kalimin e kohës.